zaterdag 21 december 2013

Connexxion heeft zaakjes niet op orde



Wat gaat er mis bij Connexxion? Bij verandering van de dienstregeling gaat er vaak wat mis, zo is mijn ervaring. Vorig jaar ging een nieuwe dienstregeling in voor bus 159 van Almere naar Zeewolde zonder mededeling en vervanging van de dienstregeling bij de haltes. Ik heb het nagevraagd bij medereizigers: allemaal hadden ze een half uur moeten wachten omdat ze van niets wisten.
Dit jaar verbetering: in de bus werd omgeroepen dat de nieuwe dienstregeling in ging. En precies op de ingangsdatum waren de roosters bij de bushalte vervangen. Geen veranderingen voor bus 159. Ja, toch: geen vermindering van het aantal ritten in de schoolvakanties. Blijde gezichten bij de bushalte, maar toch enig wantrouwen: hebben ze de kleine letters niet vergeten? Even kijken op Connexxion website: nee hoor op maandag voor Kerst gewone dienstregeling. 
Maar tot onze verbazing heeft afgelopen donderdag onze chauffeur het bij een koetjeskalfjes gesprek over dat hij maandag weer een vakantierooster heeft. Hij gelooft ons niet als we zeggen dat het niet op de borden staat. Bij de volgende halte stapt hij uit om te kijken. 'Als jullie liegen dan stappen jullie uit' zegt hij gekscherend. Maar hij constateert uit eigen ervaring dat zijn passagiers betrouwbaarder zijn dan zijn eigen bedrijf. 
Tja en nu lees ik dat buslijn 159 geen uitzondering is: bij buslijn 153 stoppen chauffeurs niet bij haltes omdat het routeboek van de chauffeurs niet aangepast is (zie hier)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten